Sandraaasliv.blogg.se

En träningsvecka för mig

Publicerad 2014-02-12 14:57:27 i Allmänt,

 
 
En träningsvecka för mig kan se väldigt olika ut, kan vila olika många dagar beroende på hur kroppen känns, men en dag i veckan som minst blir det vila. Men som sagt har den senaste tiden blivit duktigare på att lyssna på min kropp och där har jag mycket att tacka min kära pojkvän som ibland stoppar mig när han ser att jag behöver vilan.
 
En vecka kan se ut ungefär såhär:
Mån: Biceps, mage, cardio
Tis: Ben, bröst
Ons: Vila
Tors: Rygg, cardio
Fre: Axlar, triceps
Lör:Ben,mage
Sön: Kör jag igenom hela kroppen lite, alltså det jag känner för.
 
Kör just nu inte så mycket cardio träning då jag inte haft samma intresse för det, men vet att det är väldigt viktigt också, så försöker i alla fall att lägga in cardio 1-2 ggr i veckan, då vädret inte har varit det bästa den här vintern här uppe så har jag inte kommit mig ut på lika många pw:s som jag brukar men det brukar bli bättre framåt våran och sommaren då man bara vill komma sig ut hela tiden :-) Annars nu är det mestadels på helgen när jag är ledig som det blir pw:s innan frukosten.
 
Övningar är olika, har inget speciellt schema jag går efter, utan får ideer och inspiration från andra på gymmet, instagram där jag följer flera otroligt duktiga personer, bloggar osv, nätet är som sagt en bra grej om man vill hitta nya roliga övningar tycker i alla fall jag. :-)
 
 
Sen en annan sak man ska aldrig jämnföra sig med andra utan sig själv, ta mycket bilder så kommer du själv se skillnaden och resultaten som du får, alla vi är vi uppbyggda på olika sätt och vi kan aldrig bli som någon annan utan bara förbättre oss själva, ispiration kan man absolut få från andra och att se andras resultat kan vara otroligt peppande och ge oss motivation till att inte ge upp utan att fortsätta kämpa! :-)
 
Jag har verkligen fasnat för träningen och jag älskar det, trodde aldrig att jag skulle längta till gymmet men det gör jag, i början kan det kännas jobbigt innan man fått in tekniker i övningarna, rutiner osv men sen är det JÄÄDRANS kul!
 
Är inget proffs på detta men det är i alla fall såhär jag gör och för mig har det fungerat bra, man ska inte skynda fram resultat utan bättre med små framsteg än iget alls. :-)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Becca

Publicerad 2014-02-18 15:53:56

Du är så duktig söt <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Jag är en nybliven mamma som skriver om min vardag, allt från träning till om familjen och annat smått och gott!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela