Sandraaasliv.blogg.se

Allt möjligt.

Publicerad 2014-12-12 23:37:53 i Allmänt, gravid, mittliv,

 
 
Nu är det verkligen länge sedan jag skrev här men har inte haft ork då jag åkte på en dunderförkylning och det är först idag som jag har börjat känna mig mer som en människa igen.. 
Så denna vecka har bestått av vila vila och åter vila, men nu hoppas jag att jag ska slippa åka på något mer på ett tag, eller ja kanske himla dumt o säga sådär då förkylningarna har stått i kö för mig nu. Nu när jag är gravid har jag verkligen fått världens sämsta immunförsvar och då jobba med småttingarna är inte någon superbra kombo men ja man kan inte göra så mycket mer än att gilla läget. Man får det dåliga samvetet som säger att jag borde vara på jobbet och hjälpa mina kollegor medans min kropp säger VILA! Men nu är det 11 eller om en halv timma 10 dagar tills jag får gå hem, känns heeeelt galet!
Skönt samtidigt som jag kommer sakna alla goa barn och kollegor, men det kan vara bra med denna vila och att verkligen få förbereda sig här i hemmet, mentalt osv. :-) Men man kan ju faktiskt hälsa på, vilken tur!
 
 
 
Idag kom äntligen snön också, så nu börjar julkänslorna komma men hur länge den får stanna är ju frågan.
 
 
När jag äntligen fick känna mig piggare idag tog jag tag i lussebullsbaket som jag skulle ha gjort för ett tag sedan redan men orken har inte funnits där, men nu fasen fick det bli av är ju faktiskt lucia imorgon o då måste man ha en lussebulle och pepparkaka till fika heelt klart! Så nu får mannen och jag äta lussebullar i massor, men jag klagar inte ;-)
 
 
Kvällen har varit superlugn, både jag och mannen var väldigt trött då jag tror jag smittat honom lite med min förkylning. Men efter tacomiddag och att grannen kom och hämtade barbordet och stolarna som vi ville sälja så blev det soffläge för både, en av oss somnade så jag sitter här själv och tittar lite efter sista julklappen som måste inköpas och bara myser. Vänt på dygnet en aning nu efter man har varit hemma, men ääh, nu är det ju endå helg!
 
Hoppas alla får en mysig lucia! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Jag är en nybliven mamma som skriver om min vardag, allt från träning till om familjen och annat smått och gott!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela