Sandraaasliv.blogg.se

Måndag, inte min favoritdag.

Publicerad 2014-11-10 20:50:28 i Allmänt, gravid, mittliv,

 
Måndagar är verkligen inte min favoritdag och helst inte om man inte får nog med sömn under natten.. Helgen gör att man kommer isäng senare än vanligt på söndagkväll då man skulle behöva komma isäng tidigt så man är pigg på måndag morgon, men det händer inte och sen inte kunna sova under natten gjorde att jag var dötrött imorse och ville verkligen bara krypa ner under täcket och sova. Hela dagen har jag känt mig som en zombie.. Jag hade hoppats på att jag skulle kunna träna idag men med hostan jag har så är det vila som fortfarande gäller, SUCK! Nu vill jag träna, saknar gymmet enormt mycket efter att jag inte har varit där på över en vecka nu. Aja, nu ska jag sluta vara så negativ ;-)
 
Var skönt att få komma hem efter jobbet, dagarna blir korta när det blir så mörkt tidigt nu och när snön har försvunnit blir det ännu mörkare, den hade gärna fått stanna kvar så det slapp bli så himlades mörkt. :-)
Hoppade i lite målarkläder och började måla direkt för att få det gjort, några lådor kvar som inte är målade färdigt sen får jag se imorgon när det jag målade har torkat ordentligt om det kanske behöver sig ett varv till. Men det kommer bli så himla fint när det är färdigt! :-)
 
 
Förut tyckte jag inte att det var speciellt roligt att göra om möbler osv, men nu har jag börjat få smak för det och tycker att det är superroligt! Så blir nog fler möbler som blir fixade framöver :-)
Det ska i alla fall bli kul att få se hur resultatet blir, när tapeten och de är på också.
 
 
Hörreni en fråga hur länge tog det för er som nu har ansökt om graviditetpenningen att få svar om man har blivit beviljad eller inte ?! Jag väntar med spänning och hoppas varje dag att det ska ligga ett brev hemma från försäkringskassan, men än så har jag inte fått något, vill så gärna veta NU!
 
 
Nu blir det snart att krypa ner under täcket och försöka sova och hålla tummarna på att jag får sova hela natten inatt utan att vakna flera gånger.. :-)

Kommentarer

Postat av: Julenstid

Publicerad 2014-11-11 10:48:42

tror de kan ta upp till 2 månader som handlingstiden tar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Jag är en nybliven mamma som skriver om min vardag, allt från träning till om familjen och annat smått och gott!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela