Sandraaasliv.blogg.se

En fundering...

Publicerad 2014-10-27 20:55:08 i Allmänt, gravid,

 
En kollega frågade idag om jag hade tänkt ta influensavaccinet och jag har inte riktigt tänkt på att man kan vara i riskgruppen när man är gravid och att man kanske ska ta den.. 
Men hur tänker ni, ska ni ta den eller ej, eller har ni tagit den varför isåfall?!
Jag tänker på hur det kan påverka bebisen, är influensan verkligen så farlig eller kan vaccinet vara farligare för bebisen? 
Man har ju som sagt inte bara sig själv att tänka på nu utan även en liten i magen så man vill ju göra det som är bäst för oss båda :-)

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2014-10-29 12:39:37

Jag är i vecka 34 och jag har valt att inte ta det men det stömmer att risk gruppen är vi som är gravid men du ska ju ha barn senare en mig så om jag hade varit dig hade jag tagit det.

Svar: Okej, ska se vad min barnmorska säger, alla säger så himla olika till mig, en del säger att jag såklart ska avstå medan andra inte så känner inte att jag blir så mycket klockare :P
Sandra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Jag är en nybliven mamma som skriver om min vardag, allt från träning till om familjen och annat smått och gott!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela