Sandraaasliv.blogg.se

Godmorgon!

Publicerad 2014-10-22 07:28:56 i Allmänt,

 
Godmorgon!
Börjar inte fören klockan nio idag men har just kört hjärtat till jobbet då vi fortfarande bara har en bil :-)
Disken är diskad så jag slipper de ikväll när jag kommer hem från mötet, så då får jag bara hoppa i mina bekväma kläder direkt utan att ha några måsten att göra.
Sitter med en kopp té och ska titta efter lit pyssel som vi ska göra med barnen på jobbet :-)
 
Hörreni har ni tips på var man kan köpa bekväma men fina gravidkläder?!
Och vad har ni smörjt magen med för att försöka motverka bristningar ?
 
 
Nej, titta efter pyssel och värma mig med téet så man blir redo för en lång dag på jobbet!
 

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2014-10-22 11:17:36

Hej!:)
Jag köpte gravidbyxor/jeans på hm och några tröjor, men hade mest vanliga tröjor och linnen som formade sig fint på magen, så kunde jag även använda dom första tiden efter graviditeten då magen var mjuk som en bulldeg:)
Kändes onödigt att lägga ner massa pengar på kläder till mig som jag kanske skulle växa ut osv då man inte vet hur stor osv man blir under dessa 9månader.
Men ett tips till magen är att jag smörjde med Apotekets kroppsolja (aco) och bodyshops bodybutter varje kväll, även om bristningar oftast är genetiskt så kändes det ändå som att jag förebyggde då magen alltid var mjuk och elastisk och klarade mig från bristningar på både mage,bröst, höfter och lår.

Svar: Ja alltså man vill ju inte lägga ut för mkt pengar på mammakläder men några plagg kan vara roliga att köpa i alla fall! :-) aaah kanske ska testa det då, lite mindre bristningar kanske man kan få i alla fall :-)
Sandra

Postat av: Linda

Publicerad 2014-10-22 19:51:14

Hej! Vad kul att jag hittat till din blogg! Bor själv i Umeå och är gravid i v.20. :) Extra roligt med gravidbloggar nu när man själv kan relatera till det!

Svar: Nemen ååååh vad spännande! Alltid kul att veta av någon som har gått ungefär lika långt som en själv :-)
Sandra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Jag är en nybliven mamma som skriver om min vardag, allt från träning till om familjen och annat smått och gott!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela