Sandraaasliv.blogg.se

Torsdag.

Publicerad 2014-10-16 19:09:30 i Allmänt, Tankar, bebis, blivande förälder, blivande mamma, gravid, mittliv, vardag,

 
 
Torsdag och snart helg, men nu är det bara att säga hej till förkylningen som har kommit, inte alls spännande!
Halsen värker, näsan snorar och jag är allmänt trött. Så ikväll är det bara mys framför tvn som gäller med té, halstabletter och choklad och hoppas på att det känns bättre imorgon. Tur att jag har kortdag imorgon!
 
Annars så har dagen bestått av jobb och annars har jag bara vilat sen jag kom hem, ska strax ta en dusch och sen krypa ner under filten igen.
 
Ni som varit gravid eller är gravida när började ni på att tänka på att köpa tex barnvagn, bilbarnstol och när började ni köpa saker såsom säng osv?! Är man för tidig om man börjar redan nu eller? Längtar så enormt mycket efter att få börja och skulle helst börjat igår ;-)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Tove

Publicerad 2014-10-17 10:25:02

Jag och min sambo har varit ganska tidiga, just för att vi vill dela upp de större inköpen och inte ha kvar allt till slutet, då vi kanske vill spendera pengar på t.ex. nöjen tillsammans den sista tiden :) Så nu i vecka 23 har vi en komplett vagn med alla tillbehör till den, en hel del kläder och annat smått och gott. Säng har vi fått. Så det är bilstol och skötbord som är nästa lite större inköp! :) Tycker inte att man ska behöva vänta med att skaffa grejer bara för sakens skull!

Svar: Åh vad härligt! :-) ne de jag känt också att man vill inte samla alla inköp samtidigt och sen vill man inte behöva stressa på slutet av graviditeten :)
Sandra

Postat av: Malin

Publicerad 2014-10-17 10:40:13

Jag tycker man får börja när man vill! Strunta i alla som säger att man inte ska ha för bråttom! De e ju skitkul att handla grejjer :)

Svar: Ja det är det jag känner lite att man inte heller vänta för länge så man kanske inte hinner fixa allt man vill fixa innan bebisen kommit :)
Sandra

Postat av: Sandra

Publicerad 2014-10-17 16:44:44

Vi började köpa saker i v.25 men man får börja precis hur tidigt/sent sommar vill:) vi köpte ex. Vagnen tidigt då det oftast är leverans tid om man inte köper begagnat och sedan fick man även välja ett datum att hämta ut vagnen på och. 4 veckor innan kändes lagomt för oss.
Men ett tips titta runt och planera tillsammans vilka saker ni vill köpa sen köper ni saker eftersom och backar av, allt från stora köp till alla småsaker ex. Spyhanddukar osv
Jättekul att följa din graviditet:)

Postat av: Sandra

Publicerad 2014-10-17 16:44:47

Vi började köpa saker i v.25 men man får börja precis hur tidigt/sent sommar vill:) vi köpte ex. Vagnen tidigt då det oftast är leverans tid om man inte köper begagnat och sedan fick man även välja ett datum att hämta ut vagnen på och. 4 veckor innan kändes lagomt för oss.
Men ett tips titta runt och planera tillsammans vilka saker ni vill köpa sen köper ni saker eftersom och backar av, allt från stora köp till alla småsaker ex. Spyhanddukar osv
Jättekul att följa din graviditet:)

Svar: Ah ja, jag är som sugen på att börja för vill inte känna att det ska bli stress på slutet, för man vet ju aldrig hur trött eller om man har ont sen heller :-)Vi har börjat titta på vagn och vilken modell vi vill ha o så, så att egentligen är det bara att beställa den som gäller nu :-)
Ja precis, är nog bra om man inte köper allt samtidigt heller så man hinner spara lite mera däremellan med :-) Åh vad roligt att höra, jätteroligt att du följer! :-)
Sandra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Jag är en nybliven mamma som skriver om min vardag, allt från träning till om familjen och annat smått och gott!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela