Sandraaasliv.blogg.se

Vecka 22.

Publicerad 2014-10-26 16:05:03 i Allmänt, gravid, mittliv,

 
 
Idag går jag in i vecka 22, så ännu en hel vecka har rusat förbi. Både jag och Niclas tycker tiden går så oerhört snabbt, samtidigt som man längtar som tusan och bara vill att det ska vara mars. Även fast längtan är stor och man vill att det ska vara mars så är nog denna tid bra att ha så man får förbereda i hemmet, och sig själv för ett nytt liv, att vi ska bli föräldrar och vad det innebär. 
 
 
Man är så himla nyfiken på vem det är som gömmer sig i magen, det såg ut som att det var en liten flicka, men hur kommer hon vara, kommer hon ha mycket hår, lite hår kommer hon vara lik mig eller Niclas osv osv, tankarna bara snurrar.
Men det är en sådan otroligt mysig tid just nu när vi båda kan känna hennes rörelser <3
 
 
 
 
I veckan kom tre leveranser med paket hem till oss, två som var till lillan och ett till mig, skötväskan och napphållaren har ni fått se, men så kom även hennes säng, skötbord och en lampa som ska pryda det blivande rummet :-) Vi har inte haft tid att få ihop det än så det ligger fortfarande i paketen, men de nuvarande möblerna måste flyttas till förråd osv, en madrass till sängen och en till skötbordet måste köpas osv. Men jag hoppas att vi hinner börja lite smått med det i veckan.
Sen fick jag även hem en olja som jag ska smörja, mage, bröst, rumpa och lår med och hoppas på att man kanske kan motverka bristningar lite i alla fall, även fast jag vet att mycket är ärftligt och att det beror på hur snabbt man växer men ett försök kan man ju ge det, den luktar i alla fall fantastiskt och man blir otroligt mjuk av den :-) Hittade den på www.skincity.se verkligen värt pengarna.
 
Annars mår jag som förra veckan, illamåendet har inte kommit tillbaka något och jag hoppas det stannar så, tror att jag kan ha börjat på att känna av foglossningar ,lite men som sagt jag måste verkligen tänka på hur jag lyfter och bär barnen på jobbet. Lillan rör sig mest hela tiden när jag stannar upp. Jag har nu gått upp ungefär 4 kg och ja man börjar på att känna sig lite klumpigre än vanligt ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Jag är en nybliven mamma som skriver om min vardag, allt från träning till om familjen och annat smått och gott!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela