Sandraaasliv.blogg.se

Träna

Publicerad 2015-05-26 14:26:00 i Allmänt, Träning, nyblivenmamma,

 
Något som jag saknade de sista månaderna som gravid och även de första som nyblivenmamma var träningen, eftersom jag älskade att träna och det verkligen var något som jag brann för innan jag blev gravid och även gjorde medan jag var gravid är det så otroligt skönt att äntligen vara ïgång igen. Eftersom jag drabbades av högt blodtryck medan jag var gravid så blev jag ordinerad vila, vila och åter vila de sista månaderna, då både jag och lillan skulle må bäst av det så att det inte skulle bli ännu högre, men tyvärr blev det bara högre och högre och trots medicin fick vi inte bukt på trycket så blev tillslut inlagt på sjukhuset och i v36+2 kom våran lilla prinsessa till oss då jag fick havandeskapsförgiftning, lillan mådde bra i magen men min kropp började på att ta stryk av det ALLDELES för höga trycket så blev igångsatt. Det blev två veckor på sjukhuset för att ha koll på mig men även lillan som var liten när hon kom.
Ja nu var det ju egentligen inte det jag skulle prata om nu, men efter att jag har varit tvungen att vila i någon månad efter att lillan kom då mitt tryck fortfarande var högt, jag gick på medicin för trycket så kom jag igång med lite hemma träning bara för att få röra på mig, det kröp i kroppen och längtan efter ett ordentlig svettigt pass var enormt. Började som sagt väldigt lätt hemma för att få igång kroppen igen och för att inte göra illa mig.
Men efter att jag varit på efterkontrollen så började jag äntligen våga mig till gymmet igen, då jag fick höra att allt såg bra ut och jag är så LYCKLIG! Äntligen, som jag längtat!
 
Jag börjar äntligen på att känna mig starkare i kroppen igen och när jag får ta mig till gymmet ger mig massor av ny energi vilket resulterar i en glad mamma som har massor med energi!
Jag måste bara säga att kroppen är bra fantastisk, att från att ha en liten skrutt i magen till att kunna dra ihop sig såhär, otroligt häftigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Jag är en nybliven mamma som skriver om min vardag, allt från träning till om familjen och annat smått och gott!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela